onsdag

No more underställ.


Yes! Nu är våren här, på riktigt, och det betyder att man kan tvätta och lägg det där fula, noppriga, men ändå så viktiga understället längst in i garderoben igen.
Våren är underbar och solen lockar fram de bästa sidorna hos allt levande :)

På dagens joggingtur hade jag sällskap av min syster och vi beslutade oss för att springa Åtvidabergs elljusspår.
Det var längesedan jag sprang där och det är en slinga på drygt 4.5 km med många otrevliga backar. Backar är precis vad jag behöver bita i just nu, då jag sprungit flacka sträckor den senaste tiden.
Vi började lugnt och försiktigt och stannade snart för att tömma blåsan och hälsa på en hel hög med hjortar som stod och solade sig.
Jag sprang på strax över 25 min och syrran kom strax därefter.
Ingen höjdar-tid, med tanke på vilket tempo jag brukar hålla, men ändå helt OK då det var lite halt på sina ställen. Det känns som en bra tid att börja fila på.
Mestadels var det soligt och det kändes underbart när kinderna började hetta av den varma solen.

På måndag blir det löpning i Linköping, återigen med syrran, men har tänkt att hinna med ytterligare ett löppass på fredag. Hoppas solen är med mig då oxå :)

Den här veckan ser ut såhär:
Måndag: Hålla i spinning 45 min
Tisdag: vila
Onsdag: Löpning 4.5 km
Torsdag: vila
Fredag: Löpning
Lördag: Hålla i spinningen 60 min
Söndag: vila

/Lilla C

2 kommentarer:

Emelia sa...

Vänta du bara.. Snart kommer aprilvädret spela dig ett spratt och snön kommer åter falla över Åtvid =o)
Det är vad jag tror iaf!!

Christy sa...

Emelia!
Du har rätt, jag kommer slita mitt hår många ggr innan sommaren är här.
Jag lever just nu i förnekelse och svävar på små rosa moln av lycka över att solen är här :D