söndag

Marathon de Paris

Dagarna rusar fram och imorgon är det min tur att åka in till Linköping så att jag och min syster kan springa ihop. Det blir antagligen "Blodomloppsvarvet" på 5 km och jag hoppas att jag ska kunna öka tempot lite.

Igår började jag som vanligt lördagen med en timmes spinning och jag kan glatt meddela att det varit fullbokat två lördagar i rad på mina pass :)
Större delen av dagen spenderades sedan ute i vårt härliga vårväder och även kvällen avnjöts i solen med vännerna och grillen.

Idag är vädret tyvärr inte lika fantastiskt. Grått och fuktigt, men jag är ändå glad, då solen från de tidigare dagarna fyllt mitt glädje-förråd till max :D
Jag har suttit i soffan på förmiddagen och tittat på Paris Marathon som gått av stapeln.
Det måste vara en underbar känsla att få springa i så stora, vackra städer, och en av mina drömmar är att få springa på dessa gator någon gång.
De kvinnor och män som springer bland annat Marathon de Paris är så sjukt starka och springer så fort att man inte tror att det är sant.
Fatta att de håller ett tempo på 20 km/timme i drygt fyra mil. Herregud, de skulle springa om mig flera gånger även om jag cyklade samma sträcka.
Här har vi inspiration som heter duga och nu är det fan på tiden att jag spräcker mitt tempo på ynkliga 11 km/timmen som jag envisas med att hålla.

Marathon i Rom <3

/Lilla C

1 kommentar:

yoie sa...

3maj är det linköpings stadslopp 10km. Perfekt att vara med på :)