onsdag

Öppen dagbok.


Blogg-världen på internet är helt galen.
Det finns de unga kvinnor som tjänar stora pengar på att skriva om vad som är inne och ute när det gäller skönhet, mode och hur man ska leva sitt liv.
Vissa av dessa kvinnor har väldigt mycket makt och styr våra unga tjejer med järnhand.
Det senaste plagget hinner inte ens ut i affärerna innan de är sålda och alla strävar efter att se ungefär likadana ut.
Om detta är negativt eller inte tänker jag inte svara på. Så länge de inte skadar folk utan säljer sina reklamplatser så får dessa kvinnor gärna fortsätta blogga om mode o.s.v.
Det finns ju faktiskt de bloggar som är politiskt inriktade eller som är rena informationskällorna om man söker något speciellt.

Det som däremot börjar bli oroande är ju alla tjejer som för dagbok på internet [precis som jag] och delar med sig av privata bilder och händelser i sitt liv.
Men när jag glider runt i den stora blogg-världen och läser ytlighet efter ytlighet så måste jag säga att jag verkligen skäms över att blogga.

Tjejer som visar sig nakna hit och dit och folk som är så jävla elaka mot andra är i stort sett det man möts av när man läser "vanliga människors" bloggar.

Visst finns det fina bloggar med mycket inspiration och så, men när en tjej lägger ut en bild på sig själv och kallar sig för stolt slampa och dessutom bara får sitta hela dagarna och käfta mot okända människor som går in och kritiserar och säger riktigt elaka saker, då är det ju inte roligt längre.
Några är ju helt galna och lägger ut bilder på när de pussar sina barn godnatt, för att sedan visa bilder då de poserar nakna framför spegeln. Linda Rosing har fått jävligt mycket skit i sina dagar efter Bgi-Brother, men plötsligt har hela Sveriges befolkning samma möjlighet att skämma ut sig.
Bloggarna handlar ju bara om ren jävla mobbing och utvikning.

Äckligt. Nu tar jag en paus från det här. Återkommer när jag fått ny inspiration och har släppt det här med att internet är en snuskhåla.

Inga kommentarer: