måndag

milen med mor.

Bästa vädret, bortsett från blåsten.

Idag bar det av mot Linköping med planer på att springa "blodomloppsvarvet" på 5 km med min syster. Tyvärr har hon ont i sin axel, men vi tänkte att hon kunde hålla mig sällskap på cykel.
Som vanligt efter en hel dag på stan med shopping så var jag helt slut när det var dags att ge sig ut för att springa. Mor och jag stannade därför bara till hos Sandy och tog en kopp kaffe innan vi åkte hem mot Åtvidaberg igen.

Dagen som började lite grå blev under eftermiddagen riktigt härlig, och jag kände att jag var tvungen att ge mig ut och springa idag annars skulle jag bara ångra mig.
Efter mellanmål och en stunds vila hade jag lyckats övertala mamma att följa med mig när jag skulle springa.
Så med mor på cykel bredvid mig bet jag av nästan en mil istället för 5 km.
Med en stark vind som envisades med att ge mig motstånd så kändes de första 5 km ganska tråkiga och jobbiga, men mamma peppade på och lyckades ta några fina kort när jag sprang.
På vägen tillbaka kände jag mig lite starkare, och jag kortade av tiden med en minut på samma sträcka.
Totalt blev det 9.6 km51.40.
Jag är nöjd med tiden och nu ska det bli dags att fila på formen så man kan beta av den där jäkla milen på 50 minuter någon gång :)
[Hoppas du inte får allt för ont i röven imorgon mamma]
Det ser kanske inte ut som så, men den här sträckan lutar lätt nedåt och är därför inte bara rolig på vägen tillbaka, men desto effektiva för uthålligheten, fråga mamma ;)

/Lilla C

3 kommentarer:

yoie sa...

shit va bra! :) kanon!

Sandy sa...

Vad bra att du fick med dej mamma ut. Hon behöver röra lite på sig!
Kram

Unknown sa...

" Röven " är det inget fel på, men ryggen känns desto sämre =)