torsdag

Denna djungel av känslor.

Efter att ha varit på stan och "hållt" Emelie i handen när hon var hos sin bästa vän frisören så var det inte många timmar över till träning, mat, plugg och bakning till morgondagens fika i skolan.
Jag valde att byta dagens mil mot backlöpning då tiden inte räckte till, det hade dessutom hunnit bli mörkt och att springa runt i samhället för att ha ljus en mil var inget jag såg fram emot. Jag har hellre en mysig grusväg under fötterna och skog och ängar runt omkring mig om jag ska kunna njuta av den långa sträckan.

Idag däremot var första gången på länge som jag faktiskt kände att jag ville komma ut och springa, jag behövde rensa skallen från dåliga tankar och de stormiga känslorna behövde tyglas.
Den lilla stunden jag tyckte fruktansvärt synd om mig själv idag försvann så fort jag kom utanför dörren.
Att jag känner mig deppig beror säkert på att det är den tiden i månaden, men också för att jag hittat en liiiten nackdel med träningen [förutom att man kan bli skadad då].
När jag var i stan strosade jag runt bland HM,s nya fina vårkläder och jag halkade givetvis in bland underkläderna.
De som känner mig vet att jag hatar att ha BH på mig och jag sällan [läs aldrig] använder det.
De är inte bara fruktansvärt obekväma, jag har heller ingen användning av dem då jag har liten byst som sitter där den ska.
Problemet ligger nu i att mina små pupper börjar tyna bort fullständigt då jag börjat träna.
Jag har för bara några år sedan accepterat min hjärtan som dom är och tyckt att de ändå passar mig utmärkt. Att gå utan Bh har inte varit några problem och vad fan en liten byst är ju ganska snyggt... fram till nu.
Det känns som att jag återigen står där och tar på mig Bh,n bara för att fylla ut.
När jag idag stod i provhytten och fick klart för mig att jag gått ner en kupstorlek vart jag lite ledsen i ögat.
Ingen som kanske förstår vad mitt problem igentligen är, och jag förstår det inte heller.
Det jag vet är att jag tycker det är jobbigt att vara snart 24 år och plötsligt ha samma dåliga självkänsla som en tonåring.
Jag tränar för att må bra och bli stark, men va fan ska det vara för mycket begärt att oxå vara snygg naken?!

/den annars så stolta tutt-tjejen

1 kommentar:

Anonym sa...

träna mer LÖPNING NUUUU!! du måste vänja kroppen. jag kommer hem i mars o då JÄVLAR blir inget fusk ska jag lova dig :) föresten vem fn vill ha stora bröst när det e så smidigt med små... har aldrig fattat vad som är så jävla snyggt med två fett knölar, shit... christy nu blir jag besviken.
//din tuffa coach