tisdag

Keep on rising.

Ett av Hälsofabrikens nya pass för det här året är funktionell styrka där man med hjälp av vikter och stång gör just funktionella övningar.
Dessa övningar gör jag ofta när jag är inne på gymmet, men det är härligt att det nu finns möjlighet att få göra detta i grupp då man blir lite mer peppad av det.
Dessutom är det kanon att någon annan har satt ihop en hel timmes olika övningar så man slipper fixa med det själv :)
Jag gör annars nya träningsscheman till varje pass på gymmet.
Det är jättebra om man känner att man har lite svårt för att veta vad man ska göra när man väl är på gymmet.
God planering ger alltså enligt mig bättre träningsresultat.

När jag kom hem idag hade Ulla från gymmet lämnat ett meddelande på mobilen och undrade om jag kunde hoppa in som spinninginstruktör på morgondagens pass.
Givetvis fixar jag det... Eller, ehh? Det är väl bara att slänga sig på cykeln och ge allt man har. Det är ju en hel bunt som precis påbörjat sina nyårslöften om ett hälsosammare liv så det vore ju synd att ställa in passet när jag ändå hade tänkt att gå på det själv.
Jag ser fram emot morgondagen och jag ger mig fasiken på att jag kommer fixa det där passet galant, eller hur? :D

Lilla C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hur gick spinningpasset idag? Va det roligt? Kram

Anonym sa...

Hej! Hur gick det med spinningpasset?? Kram Kram