tisdag

Vackert i vitt.

Nu har snön legat vit och pyntat vårt Åtvidaberg ett tag och jag stortrivs verkligen.
Varje gång jag ger mig ut är jag livrädd för att halka och slå ihjäl mig, men det gör inget för all snö gör en på så gott humör. [sålänge det inte är storm o snön piskar i ansiktet]
Det ger ljus och förhoppningar om en trevlig jul och jag tog faktiskt med mig kameran på väg till skolan en morgon för att kunna föreviga den vackra bilden av en vit vinter. Tyvärr är väl snön snart borta igen om jag känner Sverige rätt.
Har plöjt en del genom snön de här dagarna och idag har jag ont i framsida lår. Man spänner sig en del när man inte vill halka omkull. :D
Julgardinerna har åkt upp alldeles för tidigt i mina fönster, men det är mest för att jag ska hinna tvätta de andra som suttit uppe innan de ska packas ner för flytt. Tomtar och ljusstakar däremot får gott ligga i kartongerna ett tag till ;)












Igår kväll fick jag och Adam äran att vara barnvakt åt lilla Vilhelm.
Jag kan tala om att han lämnade inte våra famnar mer än när det var dax att byta blöja.
Man får ju passa på att gosa rejält medan man har honom lixom :)

Imorgon är det tid för träning igen. Yoie ska möta mig på Hälsofabrieken och hon kommer antagligen köra skiten ur mig.
Hon har för övrigt kommit hem från Milano där hon sprang Marathon i helgen.
Människan är helt galet bra och sprang ca 4.2 mil på 2 tim och 54 min. Slå det om ni kan era små latmaskar därute! :D

Nej nu ska det röjjas i tvättstugan och förberedas för fotbollskväll.
Det blir pepparkakor, ost och glögg till matchen. Tråkigt ;)

Lilla C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag lite avundsjuk, jag vill också vara barnvakt :) Åhh, så sött! Visst är det härligt med snö, det blir mycket mysigare att gå ut med Ture nu när man slipper allt det grå. Hade bra, puss

Anonym sa...

Jag håller med emma till fullo! Jag vil oxå gosa med Vilhelm en hel kväll =( Sen vore det inte så fel med lite snö här i Oslo med! Lucky u! puss puss