lördag

.den lilla latmasken.


Först vill jag bara hylla vädret som har valt att visa sin finaste sida idag. Minusgrader, lätt snö på backen och en stor härlig sol som får himlen att lysa blå är tamejfan inte dumt alls.
Däremot blåste det en del i morse och snön yrde. Då dök den lilla latmasken upp inom mig...
hugha, blåst och snö. Jag ville inte gå till gymmet i det yrvädret.
Men så kom den där duktiga sidan fram i mig och talade om för den där lilla latmasken att drar du dig inte till gymmet och svettas som ett as på spinningpasset så kommer du bara må dåligt och ångra dig efteråt. Dessutom blir det inget fredagsfika om det slarvas.
När jag väl var ombytt och klar så var vädret inte alls så dumt. Vinden bet en del i kinderna, men med mössa och med luvan dragen över huvudet så var det mest skönt att ta sig en promenad.
Den sköna promenaden fick mig givetvis att tänka en del på härlig löpning oxå. Jag lääängtar som bara den till den dag då jag kan springa igen.
Spinningpasset kändes oxå bra. Körde 30 min och sen blev det styrka. Ryggen fick arbeta mera idag så imorgon blir det nog härlig träningsverk dessutom.

Gårdagen bjöd på en timmes gymmande.

Det gick bra och jag gjorde det jag skulle, känner dock att det är trevligare med pulsökande träning. Det är lite jobbigare och det känns om man gett lite mera då. Men annars var det ett bra pass med genomkörning av hela kroppen.

Nu ska jag förbereda maten, min mor ska hit och äta lunch med mig.
/Lilla C

Förresten. Jag är alltså inte bakfull idag som min mamma trodde när jag ringde henne. Tog några trevliga öl på ett trevligt Stallet igårkväll och det blev sängen tidigt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt inget slarv :)!!
om styrke träningen inte känns testa att lägg på lite till och dra upp tempot (skippa lång vila) gå runt i stationer och gloo inte på andra som tränar på gymmet. knip och fokusera haha!!
varje övning ska få ditt huvud att bli kokande rött :P