söndag

Höstens bästa.

Trots dagar som regnar bort, vind som skär genom kroppen, evigt mörker och lätt depression så har hösten ändå en del fina stunder.
Här är mina favoriter som hösten för med sig.
  • Ljus - hela lägenheten kryllar av levande ljus som inte bara lyser upp mörkret, de lämnar även en härlig doft av stearin som för tankarna till luciatåg, lussekatter och tomten.
  • Mys - i soffan, i sängen, framför TV:n, brasan, med den du älskar eller vännerna, you name it. Hösten bjuder på en oskriven regel som tillåter mys hela dagen om man så vill.
  • Te - i alla olika smaker och massor av honung. Värmer gott och får mig att koppla av.
  • Desperate Housewives - en favoritserie jag bara inte kan vara utan. På hösten kan man plöja varenda box. Flera gånger.
  • Bubbelbad - jag är inte badkarets största fan, men den här årstiden har ett bubbelbad mycket att erbjuda. Jag avnjuter det helst med en god bok och de tända ljusen.
/Lilla C

Inga kommentarer: