tisdag

Stupid habit...

[Äldre bild. Början på våren.]

Jag vågade mig inte på att springa runt Bysjön idag eftersom jag joggade igår.
Jag ska försöka vänja kroppen vid att springa två dagar i rad i fortsättningen, men valde att börja lite försiktigt, därför blev det spåret idag igen.
Elljusspåret har blivit en liten dum vana tyvärr, inte för att banan är dålig på något sätt, tvärtom så är backarna perfekta, men sträckan är tyvärr lite för kort och jag är alldeles för bekväm för att ta två varv istället för ett.

Kände att jag joggade lätt igår. Benen var tunga och jag hade svårt att sluta tänka på mitt knä. hHade dessutom en kluckande mage hela vägen och det kändes som jag hade ett helt hav som svajade fram och tillbaka i buken när jag sprang. Väntade på att få håll, och precis när jag kom upp för Kurts backe kom den. Puh...typiskt, jag som hade tänkt att öka farten sista biten som var kvar.
Kom in på 23 minuter och som den klock-nörd jag är så blev jag besviken på mig själv som försämrade tiden.

Måste bryta trenden och börja ge mig på lite längre sträckor igen så man förbättras.
Imorgon blir det vila, och förhoppningsvis får jag tid att åka in till stan och springa med syrran på torsdag, då måste det bli minst 6 km.

/Lilla C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för i lördags, det var kanonskoj. Och räddningen var ju ditt vrålåk och Hero! Jag funderade på om man skulle ta en kväll i stan, hemma hos mig, käka lite och bara umgås. Pyjamasparty! hehe

Kram kram

Lisa Eriksson sa...

Hej! Blir det något gbg-varv? jsg börjar inse att det är VÄLDIGT kort tid kvar och att jag verkligen inte tränat som jag borde. Men man får väl se det positiva med att få plåga sig i cirka 2h. Hmm...kommer inte på något positivt med det.

yoie.blogg.se sa...

du kan ju svänga upp i skogen när man kommer till "bäcken" vid eljusspåret. Det är nog 2km om man tar den öglan... du vet så man springer mot näbbetorp men inte enda fram...

Christy sa...

Hej Lisa.
Nej det blir inte Göteborgsvarvet för min del.
Fick ont i mitt knä efter ett varv i elljusspåret förra veckan, så 2 mil är absolut inte aktuellt längre.
Men siktar på lite kortare lopp och jag ska nog fan ta det där Göteborgsvarvet nästa år :)

Jag tänler skylla allt på mitt löparknä faktiskt. Hade jag inte åkt på det efter Bysjöloppet så hade jag antagligen varit upp över öronen taggad till loppet nu.
Men lycka till och kör utav helvete bara :D
Berätta hur det gick sen, är nyfiken som bara den!!
Många lycka-till-kramar.