måndag

Satans as.


Dagens löppass gick i stöpet.
Tog mig till gymmet med min sambo och skulle beta av lite olika tempon på löpbandet efter Yoie's order.
Värmer upp och börjar springa, känner direkt att de snabbare tempona går väldigt snabbt och att jag inte riktigt hinner med. Trots det sprang jag inte snabbare än vad jag brukar göra när jag ökar tempot.
Drog ner lite och kände att det började ömma i benhinnorna. Typiskt.
Försökte tänka på annat och att det skulle ge med sig bara jag vart varm.
Höll i totalt i 20 minuter, sedan slog jag näven i stopp-knappen och klev av.
Spottade och svor under tiden som A körde sina sista styrkeövningar.
Spottade lite till och beslutade mig för att göra lite magövningar... när ungdomarna från golf-gymnasiet gled in och förde ett jävla liv gav jag upp.
Svor några gånger till och tog sambon med mig hem.

Så nu sitter jag här, efter första träningspasset den här veckan. Ingen bra start, men det är lika bra att lyssna på kroppen när den säger ifrån.

Jag får istället se fram emot morgondagens yoga. Det blir att gå upp tidigt och köra ett avkopplande pass mellan 7:00 och 8:00, en förhoppningsvis perfekt start på morgonen!

1 kommentar:

Anonym sa...

jävla golfarungar!! hehe jag tycker du är jätte super duper duktig christy!!! KANON! TOPPEN FINEMANG! :D