måndag

Jaha, då var planeringen av träning för veckan fixat.

Just nu ser det ut såhär:

Måndag: Löpning, fartlek
Tisdag: vila
Onsdag: Hålla i spinningen 45 min.
Torsdag: Löpning, koordination & snabbdistans
Fredag: vila
Lördag: Hålla i spinningen 60 min.
Söndag: Löpning, långpass m fartökning
Det är tyvärr väldigt halt på vägarna idag eftersom snön envisas med att komma och dessutom frysa på.
Solen skiner och förhoppningsvis smälter det upp, annars får det bli fartlek på löpbandet följt av lite styrka för benen.
/Lilla C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har ganska nyligen hittat till din blogg och tycker den är väldigt inspirerande! Jag undrar om du skulle du kunna förklara lite mer ingående hur du "lägger upp" dina fartlekar på löpbandet tex? Jag är nyfiken :)

Christy sa...

Hej Jonna.
Givetvis kan jag göra det.
Idag skulle jag ha kört ett pass som såg ut såhär:
*1 km uppvärmning.
*2 min högre tempo än vanligt x5. ca 30 sek-1 min vila mellan varje.
*3 min högre tempo än vanligt x3. ca 1 min vila mellan varje.
Avsluta sedan med 10 minuters nedjogg.
Stretcha ordentligt efteråt!
Denna kan du givetvis göra ute oxå, men jag valde att göra den på löpbandet för att hålla lite koll på hur fort jag sprang.

Lycka till med träningen.
Kram