torsdag

Noll inspiration och hjärnspöken.

My babies! Äntligen börjar det synas att vi varit ute tillsammans!

Idag skulle jag ha vilat, men av någon konstig anledning var jag bara tvungen att ta mig ut och springa en sväng.
Det är helt sjukt vilka blandade känslor man kan ha för träningen.
Löpningen är för mig den mest känsloladdade träningen jag utsätter mig för.

Ok för att spinning kan vara laddat och kul, men löpningen ligger mer på ett personligt plan där jag inte vet riktigt om vi passar för varandra eller inte.
Jag satt här i soffan och var lite småtjurig över att jag inte kommit ut och sprungit någon längre sträcka än, samtidigt fasade jag över att ge mig ut. Det är ju sååå jobbigt att springa, speciellt i det här tråkiga vädret.
Men längtan efter den där känslan av belåtenhet efter att ha sprungit vann och jag gav mig ut.
Första 2 kilometerna gick det lååångsamt och jag kände mig lite sur på mig själv för att jag ska utsätta mig för sånna tråkigheter.
Efter första stretchen kändes det bättre och jag försökte tänka på att springa högt och snyggt.
När jag kommit halvvägs och det var dax att ge sig tillbaka hade jag kommit in i andra andningen och tappat den där känslan av att löpningen kändes tråkig.
Jag lunkade på och tyckte att jag sprang lite bättre på tillbakavägen.
När jag väl var hemma igen och tittade på klockan trodde jag först inte mina ögon, ca 8 km på 42 minter.
Ingen super-tid, men jag var tvungen att kontrollera sträckan både på eniro och funbeat för att se att jag verkligen sprungit så långt.
Jo då, jag hade hållt ett tempo på 11 km/timmen genom passet och jag måste säga att jag är helt nöjd med resultatet då det kändes som att det gick långsammare.

Nu är bara frågan varför jag ska envisas med att tycka att löpningen är otäck och tråkig, när jag igentligen tycker att det är ganska trevligt...

/Lilla C

7 kommentarer:

Anonym sa...

kanon bra :) nästa pass kör 15min uppvärmning, du kan köra kick i rumpan o höga knän mm. sedan 2min med högfart x 5 vila 2-1min sedan 3min med högt jämnttempo x 3 vila 1-2min. jogga ner 15-20min
det bli ett hårt tempo pass som kan behövas i kylan!
lycka till

Anonym sa...

400 m simning - 20 km cykel - 5 km löpning.

Ett triathlonlopp för nybörjare!
Ska vi anta utmaningen?

Christy sa...

Yoie, jag lägger in detta löppass i början av nästa vecka :)

Sandy: Ja men va fan man kanske skulle börja träna ordentligt och anta utmaningen nästa år.
Kram

Anonym sa...

Ja det skulle ju vara jätte kul! Vart det finns något lopp vet jag inte riktigt än men det går att ta reda på.
Kram.

Ps. As snygg tröja ;)

Anonym sa...

Hej igen. Har googlat lite och hittade ett sprintlopp ( 400 m simning - 20 km cykel - 5 km löpning) i kalmar som är för motionärer, vilket innebär att man ej behöver ingå i en förening. Om man däremot ska ingå i tävlingsgruppen så måste man tillhöra en förening om jag fattat det rätt. Till att börja med så räcker det ju att genomföra ett lopp för motionärer, eller?
Kram

Christy sa...

Sandy.
Björsäter triathlon finns annars. Lite närmre ;)
Kram

Anonym sa...

haha..jaa lite närmare, hade jag ingen aning om, men nu vet jag!