måndag

Några av de andra deltagarna och ledaren i just ledartröjan


Lärorik information har mosats in i skallen efter helgens utbildning i Jönköping.
Det har varit spännande och kul på många sätt och jag har bland annat fått ett diplom, nya kunskaper, en vattenflaska och en ömmande rumpa med mig hem ;)

Den information som jag uppskattade mest var den om kroppen och hur våra muskler fungerar.
Detta är något jag inte hade några erfarenheter av innan utbildningen, därför kändes det extra viktigt.
Vi spenderade inte speciellt lång tid av vår teori på detta ämne, men vi fick istället en hel pärm med oss hem där vi kan läsa och lära oss allt möjligt om kroppen om man vill det.
Ett annat ämne som var intressant var förklaringen till varför det är så viktigt att sitta rätt på cykeln när man tränar.
Skador är något som är lätt att dra på sig och det var skönt att få svar på de frågor man hade om olika positioner på cykeln och varför man sitter/ står på ett speciellt sätt.

Lördagens "skola" avslutades vid 17:00 efter mycket info och 2 tuffa spinningpass.
Efter det blev det en kall öl med några av de andra deltagarna och ledarna på spat's relaxavdelning.
Ett perfekt sätt att knyta kontakt med de andra deltagarna och på kvällen gick några av oss även ut och åt en bit mat tillsammans. Några öl slank visst ner även till maten, och vid halv 11 bestämde jag och min reskompis oss för att dra oss tillbaka mot sängarna på hotellrummet.
[det skulle ju bli pinsamt om man blev bakis]
Tuffa, men roliga pass. Kläderna gick nästan att vrida ur efteråt ;)
Söndagen stod även den i träningens tecken. Tyvärr var vi inte alls så utvilade som vi hoppats på då Harry's låg i samma byggnad som vårt hotell, hög musik och jubel fick vi stå ut med till kl 3 på natten.
Jag hade dessutom så jävla ont i rumpan efter passen dagen innan att jag hade svårt att sätta mig på cykeln igen....

När söndagen väl kom var det bara att börja dricka vatten och trycka en ordentlig frukost för att orka med ytterligare 2 hårda spinningpass och lite teori.Vi fokuserar oss på "pepp-talk" och jag skriker väl något om att de ska ta i annars jävlar...

I slutet av utbildningen fick vi alla leda vår "klass" under 2 minuter som ett litet praktiskt prov,
härligt och jag måste säga att alla var jätteduktiga.
När det väl var dax för hemfärd kändes det som att helgen bara hade svishat förbi, men det skulle bli bra skönt att få komma hem och tvätta alla sura träningskläder och framförallt få sitta på något mjukt för att låta rumpan vila ;)

Såhär efteråt är jag väldigt nöjd över att ha gått denna utbildning och i framtiden kan jag tänka mig att gå fler utbildningar inom andra träningsformer.
Jag är taggad till max och sitter redan och knåpar med ett nytt upplägg på passen :)

Glöm nu inte att dyka upp på spinningen lördagar 10-11 på Hälsofabriken för då är jag där och ser till att ni svettas ordentligt!!

/Lilla C
...och där kom den, posen. vi har ju sett den förr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har samma linne :) Älska H&M :D Jag tänker ta ett gratis prove-spinningpass nästa gång jag är hemma :) pussinussi!

Anonym sa...

Va roligt det låter :) De söker box-instruktörer till mitt gym. Funderar lite på att gå en sån där kurs också, skulle va som fasen. Men jag vill ju komma och testa ett av dina pass juh..

Puss och kram