torsdag

Frusen?

Jag kan börja med att berätta att jag fått så många, fina julklappar av alla nära och kära att jag nästan skäms.
Jul och nyår har varit alldeles tokigt bra för vår del, trots att många tyvärr varit sjuka.
Men nu är man tillbaka till de vanliga dagarna igen och det känns skönt att samtidigt inte ha en massa "måsten" framför sig.
Den nya almanackan har inte många "kom ihåg" noteringar i sig än, förutom träningen förstås och några eventuella jobbtillfällen innan skolan börjar igen.

Idag var det i alla fall tänkt att jag skulle ge mig ut och springa lite för första gången. Löparbanan vid Bysjön kändes som ett bra alternativ såhär i början. Men huva mig, när jag tittade ut imorse var det ju hela - 8c ute. Burr. Det vill jag inte springa i. Mest för att jag inte vet hur min kropp reagerar. Vissa löpare reagerar starkt på kyla då lungorna inte är så nöjda över all den kalla luft man andas in.
Jag hoppas att det kanske kan bli några grader varmare så kan jag kanske ge mig ut i eftermiddag/kväll istället.
Blir det inte det så får jag väl helt enkelt vänta till imorgon eller ta mig ner till gymmet och jogga lite på bandet.

Förresten måste jag meddela att jag är mycket glad över att äntligen få hämta min kära Punto idag. Han är tydligen lite bucklig fortfarande men det går att köra min bil i alla fall så nu ska det fixas med ny försäkring o.s.v sedan ska ska jag ge min cykel ledigt de dagar det är för kallt. :)

/Lilla C

Inga kommentarer: