onsdag

Vi hade i alla fall tur med vädret. Inte!

Jag i "plankan". Ja, jag vet att jag har puckelrygg, men vet ni hur svårt det är att vara helt rak när man ska dra in magen och knipa med stjärten och inte glömma bort att andas? Ingen lätt grej.

Blir inte klok på detta väder. När jag tog cykeln till skolan i morse var det två härliga minusgrader och strålande sol. Det var visserligen lite halt på vägarna, men det gör mig inget så länge det är vindstilla och solsken. Då kan man ju alltid ställa cykeln och ta en underbar promenad till skolan.
Efter lunch började det mulna på, det var fortfarande kallt och när jag skulle bege mig mot gymmet kom det till och med lite snö.
Snön är mysig tycker jag och gör att en mörk dag blir lite ljusare. Tittade ut från gymmet och såg snön falla. Jag tänkte, wow, vilket fototillfälle med de söta röda husen utanför och vit lätt snö som faller.
När jag för sista gången den här dagen skulle ge mig på cykeln för att ta mig hem hade det slutat snöa och börjat regna[!]
Jag blir galen. Kunde inte den lilla snö som kommit få lägga sig en stund. Nej då slår Åtvidaberg på plusgrader och allt blir slask.
Inte nog med det, jag slår vad om att det blir iskallt inatt igen så det fryser på och blir svinhalt imorgonbitti.

Nu är ju det här först och främst en blogg om träning så jag får väl ta upp dagens pass i alla fall :)
Det kändes sådär. Hade ingen Yoie som kunde köra med mig och det var nästan lite för lugnt på gymmet överhuvudtaget.
Vet inte varför, men det är faktiskt lättare att spänna sig lite extra när det är folk som ser på :P
Körde i alla fall igenom hela kroppen ordentligt. Inget fusk, men hittade inte den där gnistan som är så härlig att ha när man tränar.
Min bristande motivation kan bero på att jag kände av mitt knä lite under passet. En obehaglig känsla som mest är jobbig att ha. [har gått med höga klackar under dagen och känner att det är ingen bra grej längre].
Imorgon blir det vila, ladda inför fredagens gympass och lördagens spinning. Då ska jag vara stark på riktigt.

/Lilla C

Inga kommentarer: