tisdag

No sexy time.

Snygg får man vara i ett annat liv.

Dagens träningspass flyttades från Åtvidabergs snuskiga simhall och in i Hälsofabrikens fräscha lokaler.
Det blev drygt en timme med tuff cirkelträning med bla situps, armhävningar, plankan, utfallssteg, box och spark på säck, dips med mera...
Tyvärr var jag inte riktigt på hugget, utan lite dämpad och trött. Kämpade på gott ändå och lyckades till och med sparka sönder en tånagel.
Hur lyckas man? Jag sparkade ju inte ens hårt och så hade jag skorna på.
Aja, min kropp är tydligen vek :P

Efter träningen tog Ulla [sjukgymnast på Hälsofabriken] ytterligare en titt på mitt besvärliga ben. Hon stack mig med lite akupunkturnålar och tejpade benet för att se om det kan underlätta vid träning framöver.
Tejpen ska sitta en dryg vecka sedan ska jag träffa henne igen och se hur det känns.
Jävligt viktigt att tejpen är rosa och blå dessutom ;)
Tog mig en kort löpartur efter tejpningen och det kändes bra.
Det vart en lång dag på gymmet och jag kom inte därifrån förrän tre timmar senare :)

Imorgon ska jag och Yoie ge oss ut och känna på joggingen.
Förhoppningsvis ger tejpen sådan stabilitet att allt grå bra annars får vi ge oss in i gymmet igen och köra hårt där.
Håll tummarna för att mina knäbekymmer ska gå över!!

Ja just det, här kommer en äcklig bild på mina äckliga fötter. De får ta en del stryk när man tränar. Nu har alla blåsor läkt i alla fall ;) Observera att fötterna är fotade direkt efter träning därav ludd från strumpor lite här och var.Blä. dagens spruckna stortånagel. Blånageln blev till på Bysjöloppet i september. Läckert!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! dina fötter är ju jätte fina, riktiga tränings fötter nu :P
jag ska nog snickra i hop ett pass i möra, tror vi testar crosstrainen om inte löpningen funkar.
Du är en kämpe!

Christy sa...

ha, ha. nu fattas bara lite häftiga blåmärken så jag aldrig mera kan gå i kjol ;)
Tack Yoie!!