lördag

Morgonträning.


Lördagsmorgonen bjöd på ett härligt, men svettigt spinningpass.
Allt gick jättebra och det var jobbigt! Svetten rann och benen kändes som klumpar.
Men jag tog mig igenom hela passet och gjorde en del styrkeövningar efteråt utan ont i knät :)
Med andra ord en perfekt start på lördagen.
Härligt att få rensa kroppen på all skit man samlat på sig denna vecka.
Imorgon blir det nog en lång promenad och ytterligare övningar hemma. Måste bara köpa en ordentlig träningsmatta så jag inte får ont i min lilla kropp :P

Det känns att jag blivit starkare [utan att påstå att jag är stark].
Armhävningarna som första gången knappt gick att utföra med mina klena armar känns nu mycket bättre.
Jag gör inte många i sträck, men jag gör dom ordentligt ska ni veta ;) Lägger därför ut en töntig video framöver för att skryta. Skratta lite om ni vill, det bjuder jag på :)

Dagens övningar efter spinningen vart:
  • armhävningar 5x3
  • situps 10x3
  • sneda situps 10x2
  • utfallssteg med "gung" 10x2
  • vader 20 kg 10x3
  • plankan/sidoplanka
  • kissande hunden med "spark" 10x3
  • dips 6x3

Ha en fortsatt trevlig helg.
/Lilla C

2 kommentarer:

Anonym sa...

du e ju jätte duktigt! sjukt stolt man blir :) heja Christy :P haha

Christy sa...

ha, ha.
tack yoie!!