torsdag

Tänka träning.

ett äldre exemplar av Runner's world tidningen.

Så damp den in genom brevinkastet idag igen, Runner's world tidningen.
Den gör mig lika glad varje gång och det är så härligt att få läsa alla inspirerande och motiverande artiklar om löpare och att bli löpare.
I dagens nummer står det om hur man blir en marathonlöpare på sex månader.
Åhh jag blir helt galen i brallorna [då menar inte jag på något sexuellt sätt om någon av mina kompisar skulle få för sig det] och jag vill bara slänga på mig mina illaluktande träningskläder och ge mig ut på en lååång tur dierkt.
Fy fan för mitt knä. Det måste bli bra nu, med det samma! Bilderna i tidningen lockar mig ju så det är helt vansinnigt.

Sitter istället och fantiserar om hur mycket starkare jag kommer vara när jag börjar springa igen om man jämför med sist.
Jag kan ju bara bli bättre och mitt knä kommer bli bra igen. Snart förhoppningsvis.

På schemat är det träning idag. Crosstrainer + funk & styrka. Funderar på att flytta dagens träningspass till imorgon istället. Inte för att jag inte vill träna utan för att jag fortfarande känner lite stickningar i knät när jag cyklar.
Är hellre helt återställd till imorgon och kan ge allt, än att ta mig till gymmet idag, påbörja min träning och kanske få avbryta.
Mitt självförtroende får sig dessutom en rejäl käftsmäll varje gång jag känner att jag inte kan/törs prestera mitt bästa.

Skolarbete borde ligga högst på listan över saker att göra just nu, men det får nog bli ett litet gubbvil i soffan med te och nya Runner's istället ;)

/Lilla C

Inga kommentarer: