onsdag

Simhallsbesök, västerbottenpaj och lägenhetstitt.

Det bästa med simhallen är efteråt, man blir lite trött och väldigt, väldigt hungrig.
Vattengympan [får man verkligen säga så? Yoie kommer bli galen och kalla mig för kärring.] Vattenjoggingen gick bra och det var skönt att få upp lite puls igen.
Hoppas att detta ska vara ett bra alternativ till träning för mitt knä.
Har dock vissa saker att klaga på när det gäller simhallens besök:
  1. Snuskigt. Åtvids simhall är under all kritik när det gäller städning i omklädningsrummen. Tyvärr, tråkigt men sant.
  2. Skrikande barn i 10 års ålder som inte har ngn som helst respekt för att man försöker motionssimma. De är överallt hela tiden. Dessutom är alla barn lätt överviktiga, riktar denna kritik till föräldrar som kanske skulle se över maten som tillagas hemma.
  3. Badvakten måste tuffa till sig och faktiskt säga till dessa barn som ständigt är i vägen på motionssimmarnas sida. Antar att ni delat av bassängen av just den anledningen att man ska få simma ostört.
  4. Priset. 60 kr per gång är för dyrt om man ska motionssimma 1½ timme.
För övrigt gjorde jag och Yoie ett strålande jobb och nästa gång ska jag försöka blunda för "nackdelarna" med badhus.

Hoppas att jag brände några kalorier då jag ätit Västerbottenpaj både igår och idag. Den är farligt god och farligt fet.
Gjord på 6 ägg, 5 dl vispgrädde [det blir ju godare än matlagningsgrädde helt enkelt] och nästan ett halvt kilo ost... Gah! Dessutom är pajdegen gjord på massor äkta smör.
Jag tänker även blunda för detta i framtiden för det smakar bara så jävla bra ;)
pajen förbereds. ett halvt kilo ost blandas med 5 dl grädde :)

Ska ta cykeln bort till Kalkugnsvägen nu för att titta på en lägenhet.
Hoppas den passar oss utmärkt och att ingen annan tar den innan oss för jag orkar verkligen inte bo kvar här längre.
Man är ju lite kräsen med standard, grannar och sånt så antagligen kommer man få leta vidare ett tag, men håll tummarna för oss.

Vilken mat kan ni inte vara utan?

/Lilla C

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas inte knät gör ont efter vatten joggen! tycker du ska stå över spinningen på lördag om det gör ont.
nästa gång går vi till simhallen när det inte e så mycket ungar :P