torsdag

Nytt läge.

Det har ska tydligen vara en träningsblogg, men jag har så många tankar och känslor som bara öser ur mig titt som tätt. Ni får helt enkelt ha överseende för detta.

En glad nyhet som jag måste dela med mig av är att lägenheten vi tittade på igår passar oss utmärkt.
Den är ngt mindre än lyan vi har idag, men det är ett litet hyreshus med totalt fyra lägenheter. Våra nya grannar består av par i 60 års åldern, alltså inget festande och spring i trappor om nätterna som stör oss ;)
Vi delar på en stor jättefin tomt där man kan ha sitt egna lilla land om man vill plantera ngt. I tvättstugan tvättar man när det passar en, man behöver alltså inte boka tvätt-tider. Är det ledigt så är det bara att tvätta.
Runt huset och vid trädgårds boden har tanterna pyntat med fina blommor och växter i krukor och det ligger även stenar som är målade som nyckelpigor lite här och var.
Ha, ha, vilket pensionersstråk! Passar Mig och Adam som handen i handsken :)

Nehe nu ska jag snygga till mig lite innan det är dax att åka till färgtema, jag glömde visst säga att vi får nytapetserat överallt oxå :D

/Lilla C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul men du gumman hur många gånger har du flyttat nu ;) Förlåt att jag inte ringt har haft fullt upp i veckan =( Kram

Christy sa...

ha, ha. Tillräckligt många gånger. men senaste gången flyttade vi ju bara en trappa ner :)
jag har fått pärlorna från Panduro idag och jag tror jag får resten av grejjerna imorgon.
Men vi kan ju höras i helgen eller nästa vecka om det passar bättre.
kramar

Anonym sa...

Är du mogen nog att tala pension ? =)

Christy sa...

ha, ha. Jennie det är så nära nu att jag känner de grå hårstråna komma :)