torsdag

my sweet, sweet sunshine?


Dagen är grå och det känns inget trevligt alls.
Hade mina förhoppningar om att det skulle bli bättre när det under förmiddagen såg ganska ljust ut en stund.
Började planera en bit av eftermiddagen efter vädret, alltså en lång promenad i solskenet när jag slutat skolan.
Tyvärr höll sig inte molnen borta länge och efter lunch kunde jag konstatera att det grå kommer hålla i sig. Vare sig jag vill eller inte.
Därför har jag istället för en lång promenad i solen nu lutat mig tillbaka i soffan med en kopp kaffe med mjölk [eller mjölk med kaffe är det nog snarare] och varit lite nördig och läst senaste Runner's och försökt ta mig igenom några sidor i min engelska bok.
Runner's tidningen innehåller dock lite fler bilder så håller mig nog till den :D

Annars har jag sådär härlig träningsverk som känns alldeles lagom.
Träningen har satt igång på riktigt och träningsverken har som sagt följt mig stadigt under de här första två veckorna.
Tyvärr har jag lite problem med mitt knä. Ett så kallat löparknä är inge roligt när man vill springa. Har kört en del rehab övn. och mycket styrka nu så förhoppningsvis ska det ge med sig snart.
Imorgon blir första joggingturen på över en vecka och jag hoppas för allt i världen att jag ska kunna springa längre än två km den här gången innan jag får vända och hem.

Nu ska jag nog plocka fram sex and the city - boxen och lägga mig under filten. Det blir nog en del fisandes och pet i näsan oxå, men det är mest för att kompensera alla mina flickiga rosa saker....

/lilla c

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajemen. Trodde du visste det =)See you tomorrow Kram