söndag

Vätskekontroll.

Idag skulle jag ha med mig vatten under löpningen för att "träna på att dricka" när jag springer. Flaska och "armbälte" är köpt på Stadium.

Äntligen är det bar mark igen och när jag skulle ge mig ut och springa idag var det till och med några plusgrader.
Hade solen varit närvarande hade det vart perfekt väder att springa i, men jag ska inte klaga då jag är nöjd med att i alla fall se asfalten.

Tog som vanligt av på vägen ut mot Partner-Tech. Det är en behaglig väg med endast några lätta, lite längre backar. Passar bra när jag inte vågar springa så brant nedför än.
Att springa på en väg som bara går rakt fram och aldrig verkar ta slut är för många jobbigt och tråkigt, men jag måste säga att det är ganska skönt att se vägen långt framför sig och hålla blicken på det ställe där vägen äntligen tar slut.
Började med att värma upp 2 km och stannade sedan klockan för att stretcha lite [unnade mig även att lätta på blåsan & hoppades att ingen såg]. Kände med detsamma av mina benhinnor, men det var inte lika obehagligt som i början av veckan så jag körde på ändå.

Sprang ut till sjön Örn. Stannade klockan igen och stretchade ytterligare en kort stund innan det var dags att ge sig tillbaka hemåt.
Jag vet inte varför, men av någon anledning känns det alltid lättare på vägen hem, kanske för att jag blivit ordentligt varm och för att jag vet att det inte är långt kvar.

Det blev idag en tur på 9 km. Skulle ha sprungit ytterligare 2 km med något högre tempo när de första 9 var avklarade, men jag föredrar att skynda långsamt då jag inte vill riskera att dra på mig ytterligare ett löparknä.

I slutändan sprang jag i ett tempo på: 5:20 min/km Hastighet: 11.25 km/h.
Yeah! Ännu ett godkänt löppass avklarat.

Inga kommentarer: