söndag

DÅLIGT Åtvidaberg!

Det fina fruktbordet.

Åtvidabergs kommun har köpt en heldag av Hälsofabriken med allt gymmet har att erbjuda för att gratis bjuda in sina anställda på en hälsodag.
Alla slags grupper gick att prova och gymmet stod öppet med instruktörer om man behövde hjälp.
Dessutom kunde man unna sig en massage och göra BIA - mätning [där man mäter muskler/vätska/fett i kroppen] till fantastiska priser.
Detta var alltså en perfekt dag för den som annars känner sig lite rädd och vilsen på gymmet om man inte tränat tidigare.

Den afrikanska dansen var populär och det var härligt med barfota-fötter och fnitter.


Denna tillställning var idag och jag måste säga att jag är fruktansvärt besviken på Åtvidabergs befolkning.
Dagen hade allt att erbjuda och de som var där var jättenöjda med vad de fick göra.
Men jag fattar inte att det inte ska kunna gå att få dit fler folk.
De flesta som var där hade redan gymkort och spenderar flera dagar på Hälsofabriken i veckan. Givetvis kom det några nya ansikten som passade på att testa sådant man annars inte sysslar med. Och de tyckte det var jätteroligt förstås!!

Varför ska folk vara så rädda för att träna? Jag vet hur det är att känna att träning är det tråkigaste som finns, jag har själv varit en av dom. MEN skulle min arbetsgivare bjuda in mig och mina arbetskamrater på något liknande så skulle jag passat på att testa något nytt.
Att ta med sig sina arbetskamrater och göra dagen till en rolig utmaning/upplevelse är väl värt hur mycket som helst.
Istället sitter folk på sina jävla arslen och säger att Åtvidaberg inte har något att erbjuda.
Ja just det? Här har ni en fantastisk dag att ta del av, men istället slänger ni den i skön....
Mellan passen njöts det av den fina frukten...
... själv valde jag bort frukten och gjorde livet surt för de som tränade ;)
Här en bild på mig och Oscar [som försöker träna när jag är ivägen]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, det ser kanonskoj ut och jag hade kommit om det inte var för vår j**** bil som vi var tvungna att hålla på med idag. Fasiken va tråkigt, jag hade velat testa afrodans och spinning juh..Kanske kan komma ner någon dag och köra din spinning, 100 spänn är ju inte så farligt :)

Ja, visst hade jag målat en fin bild på bloggen ;)

Puss

Anonym sa...

Tyvärr hade kommunen annonserat väldigt dåligt om detta tillfälle. Flera fick inte veta om det förrän senare och jag var en av dem tyvärr.