tisdag

Tejp, nålar och vikter.


Min sjukgymnast satte ytterligare några akupunkturnålar i mitt ben idag.
Tre på utsida lår och två i knät, men den här gången kändes det lite, man ska alltså inte röra sig när nålarna sitter i. Det kan svida till lite då ;)
Ny tejp åkte oxå på. Den här gången vart jag tejpad även för att stabilisera knäskålen.
Ska ha det en vecka så får vi se hur det känns med träningen.
Jag ska alltså fortsätta träna, men inte lika hårt.
Spinningpassen och turerna på crosstrainern ska kortas ner lite så att inte knät blir överansträngt.
Styrkan ska jag oxå fortsätta med, men övningarna får inte skada knät.
Dagens träningspass såg ut ungefär såhär:

  • crosstrainer: uppv 6 min. 30 sek intervaller på högre belastning x5
  • vader 20 kg 15x3
  • dips 5x3
  • armhävn. 5x3
  • liggande benpress 10x3
  • rygglyft 10x3
  • triceps m drag 10x3
  • situps 15x3
  • olika plankor 30 sek
  • dragmaskiner ben 10x3

Ha en fortsatt bra regnig dag.
Lilla C

Inga kommentarer: